۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

توسعه پایدار مستلزم فعالیت های پژوهشی همه جانبه است

توسعه پایدار مستلزم فعالیت های پژوهشی همه جانبه است

سنندج- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه توسعه جز از طریق علم و دانش ایجاد نمی شود، عنوان کرد: توسعه پایدار مستلزم فعالیت های پژوهشی همه جانبه است.


به گزارش خبرنگار مهر، بهرام نصراللهی‌زاده امروز شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان کردستان در سنندج گفت: وقتی مبنای توسعه کشور بر محور دانایی ودانش قرار گیرد آینده بهتری هم  در پیش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: روش های سنتی و غیرعلمی که متاسفانه مبنای کار بسیاری از مسئولان و دست اندرکاران در جامعه ما است درمان درد و برطرف کننده مشکلات امروز ما نیست.

وی اظهارداشت: هنگامی که پژوهشگری آورده های جدیدی را  به داشته های قبلی اضافه کند وارد عرصه پژوهش می شود و در اینگونه شرایط است که دیگر مصرف کننده صرف تولیدات دیگران نخواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بیان کرد: وقتی تولیدات علمی مبنای تصمیم گیری در فرایندهای جدید شود موجب افزایش بهره وری و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد.

نصرالهی‌زاده افزود: به وضع موجود نباید قانع باشیم و باید افق های گسترده ای را مدنظر قرار دهیم تا در مسیر دستیابی به آن تلاش گروهی کنیم.

وی ادامه داد: پژوهشگران باید افرادی دلسوز و صبور باشند چراکه فرایند پژوهش امری دیربازده و نیازمند صبر و تلاشی فراوان است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار نیازمند فعالیت های پژوهشی همه جانبه و گسترده است، اظهارداشت: نخستین مرحله در پژوهش مسئله محوری و دنبال راه حل برای مسائل موجود در جامعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، توسعه نیافتگی استان را مسئله ای جدی خواند و گفت: برای افزایش سطح توسعه در استان و تسریع در این زمینه نیاز به همکاری و همراهی جمعی داریم.

نصراللهی‌زاده عنوان کرد: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصمیم داریم که در امر توسعه استان برنامه ها را با رویکرد عملی تهیه و تدوین و اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: توسعه کردستان نیازمند برداشتن گام های بلندی  از سوی پژوهشگران و محققان و مدیران دستگاه های مختلف است.

کد خبر 2991600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha